Известие

Collapse
No announcement yet.

Миризма на горяща гума при включена духалка на стъклата 147

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Миризма на горяща гума при включена духалка на стъклата 147

    Здравейте, колеги!
    Преди малко бях спрял на място за малко, след което стъклата се бяха запотили доста. Запалих и пуснах духалката под предния прозорец на макс, да издуха изпотяването. След около 10 секунди почна да мирише на запалена гума.Видя ми се нещо като следи от пушек над капака и веднага изгасих. Вдигнах капака и заогледах за пушек, но нямаше. Миришеше само вътре в купето. Някакви идеи от какво може да е?
    Нормално ли е и този турбо път да е така омаслен?

    Омаслен е до втория пръстен, а вдясно от него е сух. Това се намира вляво от акумулатора, под него.
    В рамките на година смени и горен и долен турбопътища с нови. Колата е 147, jtdm, 150 коня.

    Друго - одеве бях спрял за секунди със загасен двигател, после като припалих имаше едно чукане, като от раздрънкан стар дизелов двигател, което като припалих след час и половина, беше едва доловимо за катко и после съвсем изчезна. Беше както на празен ход, така и на скорост. Не беше като хруптенето от разбито каре, а по-скоро като силно чукане от дизелов двигател.
    Благодаря в аванс за насоките!
    Last edited by bikerider; d.m.y г., 20:29.

  • #2
    Здравей.
    Маркуча - нормално е да е омаслен, от моя можеш да си мажеш филии. Малкия маркуч, който излиза от него и влиза в капака на главата е картерната вентилация. Там с едни снадки е като пластмасов фланец, които се поразхлопват, но нищо им няма. Чист не съм виждал до сега. Не ти мирише от него със сигурност.

    Към второто ти питане. До колкото разбрах - като тръгнеш с гас. Нормално е да ти мига тази лампа. Не е за никакво ниво. А е лампата за ASR - преплъзването. Показва, че гумите превъртат. Индикацията мисля, че беше ABS. Можеш да го изключиш с копчето до ръчната, но системата няма да работи и ще ти пребоксува. Сега ти регулира от горивото, както работи абс системата, използва същите датчици, но е за преплъзване при ускорение, а не при спиране.

    Чукането предполагам е от студеното време. За мен всички jtd мотори чукат, и имат един специфичен звук. Все още не знам на какво се дължи, но като чуя такава кола и знам, че е jtd преди да я видя.

    Миризмата, не знам на какво се дължи. Може да се дължи на много неща. Предполагам на застоял въздух, щом не си я усетил под капака, и след като е обърнало въздуха е изчезнала.

    Не го мисли а си карай. Щом не е постоянна.
    За чукането - чуй други джт двигатели как работят, и прецени дали е същото, дали е нормално, дали е значително по-силно или различно.

    Comment


    • #3
      Това с миризмата не го оставяй. Виж под кората в краката на пасажера. Там са вентилатора и клапите. А може и просто да е вкарала миризма от вън. Ремък приплъзва ли ти? При мен на старата кола, пистовия ремък леко приплъзваше във влажно или дъждовно време. И намирисваше, на изгоряла гума.
      А като съвет, като ти се изпотят стъклата, пусни климатика. Изсушава въздуха и много бързо премахва изпотяването. Дори в книжката пише :

      To keep the air in the passenger compartment
      dehumidified, you are recommended
      to press the climate control compressor enable
      button (4) (for versions/markets
      where applicable) √(only for versions with
      manual climate control system).
      Това е в раздела за отопление. Пробвал съм го при студено и влажно навън.

      Comment


      • #4
        Първоначално публикувано от 52outs Покажи съобщение
        Чукането предполагам е от студеното време. За мен всички jtd мотори чукат, и имат един специфичен звук. Все още не знам на какво се дължи, но като чуя такава кола и знам, че е jtd преди да я видя.
        Моят мотор няма промяна в работата при топло и студено - еднакво "чука", или по-точно казано, еднаква липса на чукане има през различните сезони. Изобщо по приказки на слух не си е работа да се диагностицира нещо, понеже няма как да знаем какво точно е чул автора, и от там съответно да му дадем адекватен съвет дали да търси проблем или пък е нещо пренебрежимо.

        Преди време и аз чух едни различни шумове след едно дълго пътешествие и всеки от разстояние казваше, че по описанието, което давам не звучи като някакъв проблем, докато в сервиза не ме зарадваха хубаво с диагноза разбити лагери и ролка на алтернатора.
        Alfa Romeo 156 1.9 JTD 115 hp
        GOLF MK3 1.9 TDI 110HP + remap (140 hp)

        Comment


        • #5
          Ами не е нормално да ти е така маркуча. Показва че или картерната ти вентилация не е в ред или маркучите са проблемни. Да не говорим и че "духането" на мотора си има норми също.
          А за миризмата на изгоряло, тя никога не е нещо което трябва да се пренебрегва
          Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
          Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
          Peugeot 508 RXH 02.2013

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от Alexanderbb Покажи съобщение
            Ами не е нормално да ти е така маркуча. Показва че или картерната ти вентилация не е в ред или маркучите са проблемни. Да не говорим и че "духането" на мотора си има норми също.
            А за миризмата на изгоряло, тя никога не е нещо което трябва да се пренебрегва
            Какво трябва да се направи за картерната вентилация? И кои маркучи трябва да проверя? Какво значи "духането" на мотора?
            Смених горен и долен турбопътища, но сега от време навреме като че ли чувам свистене( а може и да си въобразявам), като от спукан турбопът, макар че нямам падане на мощността и свистенето не се чува чак след 1900 оборота, както когато имах спукани турбопътища, а и преди тях.
            Снощи като я угасих и я пуснах наново нямаше миризма на изгоряла гума, но определено не я вкара отвън, а беше от парното на колата.
            А относно чукането - беше загряла, опитах да паркирам, но не можеше там, където исках, припалих отново и като припалих, чукаше много странно, като разхлопан, стар, незагрял дизел, с детонации в дюзите. Смених 2 дюзи в последния месец, сега съм поръчал трета. Откакто смених двете, двигателят работи много по-равномерно, пали лесно и няма разлика в шума при студено и топло време. Но такова чукане като снощи не бях чувал. След час и половина като запалих, за няколко минути само поотихна и днес след студено палене не се усети отново. Нито миризмата на изгоряло.
            Колкото до присветващия жълт знак, оказа се удивителна в кръгче - знакът за пробоксуване, което не трябва ли да не се получава, когато АSR бутона при ръчната свети?
            Last edited by bikerider; d.m.y г., 22:14.

            Comment


            • #7
              Картерната вентилация е добре да се промие (тук има теми за това). Под духане на двигателя разбирам налягането и газовете намиращи се в картера по време на работа. При нов автомобил това са пари от загрято масло и въздух от движение на буталата. Тогава компресираният въздух и детонациите от запалване на горивото са в горната част на цилиндъра и се спират от буталните пръстени. С течение на времето и като поработи 200 000+ километра, започват едни процеси на износване в следствие на което все повече от компресираният въздух отгоре минава през буталните пръстени и попада в картера. Хем губиш компресия хем мотора духа повече.
              За маркучите провери дали нямат пукнатини и дали стягащите пръстени са здрави, може да ги подмениш направо с нови.
              За сведение само ще кажа че моята 156 ца я продадох на 255 000 по километраж (реално божа работа) и входящият колектор беше чист без грам омасляване.
              Alfa Romeo 155 2,5 TD 12.1994 recicled
              Alfa Romeo 156 2,4 JTD SW 04.2003 EX
              Peugeot 508 RXH 02.2013

              Comment


              • #8
                За да си видиш картерната вентилация, извади щеката на маслото, както работи колата на място.
                Виж как духа. Дали е лек равномерен ветрец. Или силно и на тактове с мотора пуфка. Гъст дим в пуфкането, също не е добре. Та, ако пуфка пускай я на обява ило се стягай за дебели ремонти в бъдеще.

                Но ме съмнява доста, на нещо подобно да се дължи омасляването. Мога да се обзаложа, че бялата снадка пуска. Дето е в началото на тънкия маркуч, който излиза от дебелия. Точно там където се събират двата. Като искаш си го смени целия маркуч. Нов е цифра, втора има шанс да е като твоя. Аз лично не бих.


                Миризмата на изгоряло, може да влезе от вън -> през парното. Просто следи дали ще я усетиш втори път. Ако е системна е проблем. Ако не се появи пак, не я мисли.

                Чукането при топъл, работил мотор, не е много гут. Но тук можем да гадаем само на какво се дължи. Да. Може да е от дюза. Може и от други неща да е.
                За него се обърни към някой който разбира, да го чуе.

                С лампата нямаш проблем. Така трябва да работи. Като натиснеш копчето, след като си запалил, тогава си изключил системата. И няма да виждаш индикацията на таблото да присветва. И гумите ще приплъзват.

                Comment

                Working...
                X